IKC Bouwman biedt peuteropvang (POV) aan. POV Bouwman is open op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag, van 8.15 tot 12.15 uur. Je kunt kiezen voor opvang op de maandag- en donderdagochtend, óf op de dinsdag- en vrijdagochtend. Heeft jouw kind een VVE-indicatie? Dan mag hij of zij alle vier de ochtenden naar de peuteropvang. In de 12 schoolvakantieweken is er geen peuteropvang.

Spelen en leren
Op de peuteropvang krijgt je kind alle tijd en ruimte om zich te ontwikkelen. Bij IRIS zien we het zo: kinderen ontwikkelen zich door te spelen. Spelen is leren, en leren is spelen. Vanaf de eerste dag dat jouw kind naar de peuteropvang komt, doen wij er alles aan om jouw kind zich fijn en veilig te laten voelen. Zit jouw kind goed in zijn of haar vel, dan komt spelen vanzelf, en ontwikkelen dus ook. En spelen is een breed begrip. Dat kan met speelgoed, maar ook door te bewegen en te ervaren, met al je zintuigen. Priegelen met een kralenplank, klauteren op een speeltoestel, dingen in elkaar zetten, en weer uit elkaar, muziek maken, zingen, dansen, knutselen; er is zo geweldig veel leuks dat een kind doet groeien.

Een ochtend peuteropvang
Heb je jouw kind naar de opvang gebracht en uitgezwaaid, dan is het tijd voor vrij spel. Je kind mag zelf iets kiezen om te gaan doen. Wij zullen je kind materialen aanreiken en begeleiden waar nodig. Misschien komen de schilderspullen op tafel, omdat je kind graag wil verven. Misschien stormt je kind naar de blokken om een bouwwerk te maken, of zit hij of zij liever eerst even rustig op de bank, om in een boekje te kijken. Het mag en kan allemaal, het is immers vrij spel. Hierna ruimen we alles samen op en doen we met elkaar een leuke activiteit, altijd rondom een bepaald thema. Natuurlijk gaan we elke ochtend samen iets eten en drinken. En buitenspelen hoort er ook bij.

Naar buiten
De omgeving van IKC Bouwman is ideaal om er lekker op uit te gaan. Buiten de schoolpauzes om, maken we gebruik van de leuke speeltoestellen op het plein. Willen we het avontuur iets verder zoeken? Dan nemen we de peuters mee naar de natuurspeelplaats, het stadspark, de kinderboerderij of het hertenkamp. Buiten valt hier zoveel te zien, te ontdekken en te ervaren. Wat overigens ook prettig is: als kinderen bijna naar de basisschool gaan, mogen ze een figuurlijke stap naar buiten zetten: alvast even kijken in hun toekomstige klas(lokaal), even wennen aan ‘de school’. Hierdoor, en doordat de peuteropvang in school zit, voelt school direct vertrouwd.

VVE-indicatie
Heeft een kind een (grote kans op een) onderwijsachterstand? Dan kan het consultatiebureau een VVE-indicatie afgeven waardoor een kind vier ochtenden in de week naar de peuteropvang kan. Omdat onze peuteropvang VVE-gecertificeerd is, krijgt je kind (met of zonder VVE-indicatie) volop de mogelijkheid om zich te ontwikkelen.

Ouder/verzorger aan het woord
"De sfeer bij IRIS is gemoedelijk, de medewerkers zijn professioneel. We hadden er meteen een goed gevoel bij."
- Annelies Damming
Zo werkt het bij IRIS
"Ik krijg bij IRIS de ruimte om mijn aandacht écht op mijn groep te richten. Ik zorg dat ieder een leuke dag heeft."
- Frank voor 't Hekke

Kiezen voor IKC Bouwman

Daarom opvang bij ons

Wij zien elke kinderfase als een prachtige periode, waarin iemand mag groeien, beleven en ontdekken. Het thuisgevoel dat kinderen bij ons ervaren, is hiervoor een stevige basis. Op de website van IRIS Opvang lees je er meer over.

Kom je een keer bij ons kijken?