IRIS Kindcentrum Bouwman biedt kinderdagopvang, op alle werkdagen van 7.00 tot 18.30 uur.

Samen naar buiten
We houden van buiten zijn met de kinderen en deze locatie is hiervoor ideaal. Het hertenkamp, de kinderboerderij, de natuurspeelplaats, het stadspark en een speeltuintje zijn in de buurt. We gaan er dus vaak samen op uit. Of we doen gezellig even wat boodschappen.
Ook kunnen we naar het schoolplein, als deze niet door de school gebruikt wordt. Daarop staan leuke speeltoestellen en kunnen de kinderen volop spelen.

Uitdagende thema's
Elke vier weken werken we met een nieuw thema. Bijvoorbeeld het thema mensen. Dan kijken we naar het lichaam en ontdekken de kinderen een voet. Wat doet een voet? Wat kun je met een voet? Waarom heb je een voet? Altijd is er tijd en aandacht voor de oudere kinderen, maar ook ruimte en rust voor de jongere kinderen. Dat is voor alle kinderen fijn.

VVE-indicatie
Heeft een kind een (grote kans op een) onderwijsachterstand? Dan kan het consultatiebureau een VVE-indicatie afgeven waardoor een kind vier ochtenden in de week naar de peuteropvang kan. Omdat onze peuteropvang VVE-gecertificeerd is, krijgt je kind (met of zonder VVE-indicatie) volop de mogelijkheid om zich te ontwikkelen.

Wennen op school
De goede samenwerking met school zorgt ervoor dat de overgang voor een peuter prettig verloopt. Kinderen gaan namelijk vanaf hun groep bij de kinderdagopvang al een keertje wennen op school. Het is een mijlpaal zonder spanning en dat is fijn voor ze.

Kiezen voor IKC Bouwman

Daarom opvang bij ons

Wij zien elke kinderfase als een prachtige periode, waarin iemand mag groeien, beleven en ontdekken. Het thuisgevoel dat kinderen bij ons ervaren, is hiervoor een stevige basis. Op de website van IRIS Opvang lees je er meer over.

Kom je een keer bij ons kijken?